Reviewbeleid

versie augustus 2022

Het geven van online reviews door onze klanten draagt bij aan een betere ervaring van onze webshop. Het schrijven van een review wordt dan ook zeer gewaardeerd. Maar aan het schrijven van een review is wel een aantal regels verbonden. Daarover willen wij u graag bij deze informeren. Met de onderstaande informatie hopen wij u een duidelijk beeld te geven over dit beleid.


Een review achterlaten

1. Wie mogen reviews schrijven over producten op Wijnhandel Schoemaker?

Wij hechten veel waarde aan de meningen van onze klanten. Elke mening is er immers eentje die telt. Het is daarom voor iedereen mogelijk om een productreview achter te laten op onze website. Op onze website vindt u op elke productpagina een knop met ‘Schrijf een review’.

2. Hoe ziet jullie reviewformulier eruit?

Als u een review wilt achterlaten op Wijnhandel Schoemaker dan krijgt u een aantal velden en vragen om in te vullen in het reviewformulier. De onderstaande punten met een * zijn verplichte invulvelden om uw review te kunnen plaatsen. De overige punten zijn optioneel. Wij vragen in het reviewformulier om:

  • het opgeven van een algemene score van uw review. Dit is een 1 t/m 5 sterrenscore*;
  • de naam die u online bij uw review terug wilt zien;
  • uw e-mailadres*;
  • uw review;
  • akkoord te gaan met ons Reviewbeleid.*

3. Zijn alle reviews op Wijnhandel Schoemaker daadwerkelijk geschreven door kopers van het product?

Wij kunnen niet altijd garanderen bij productreviews dat deze daadwerkelijk is geschreven door de koper van het product. Wij controleren wel iedere review handmatig op meerdere technische en/of organisatorische vereisten.

4. Hoe wordt de authenticiteit (echtheid) van reviews bepaald?

Wij doen er alles aan om nepreviews te voorkomen door te controleren of deze persoon bij ons bekend is. Wij controleren of de reviews zijn geplaatst door echte klanten door de opgegeven naam en/of het opgegeven e-mailadres te vergelijken met de namen en/of e-mailadressen van klanten die het betreffende product recentelijk bij ons hebben gekocht.

5. Wanneer wordt een review afgekeurd?

Een review wordt afgekeurd als deze in strijd is met onze richtlijnen voor het plaatsen van reviews. Hieronder valt onder meer dat een review:

  • racistische, xenofobe, grove, beledigende, smadelijke en lasterlijke taal, discriminerende, haat zaaiende en andere niet genoemde strafbare uitingen bevat;
  • taalgebruik dat de intellectuele eigendomsrechten van derden kan schaden (zoals het vermelden van een merk, auteursrechtelijk beschermde teksten);
  • het vermelden van persoonsgegevens, waaronder namen van andere mensen, bekende personen inbegrepen, e‐mailadressen, telefoonnummers, postadressen;
  • in een andere taal is geschreven dan in het Nederlands of Engels;
  • niet gaat over het product;
  • foutieve productinformatie bevat die niet (langer) relevant is voor het product;
  • tekst met een publicitair en/of commercieel karakter;
  • enkel of grotendeels gaat over de service, levering of prijs van het product;
  • verwijst naar een concurrent;
  • het vermelden van prijsvergelijkingen met gelijksoortige producten op andere websites;
  • een URL bevat.

6. Hoe gaan wij om met nepreviews?

Als wij niet kunnen verifiëren dat een review is geschreven door een echte klant, wordt de review niet geplaatst dan wel verwijderd.

7. Hoe gaan wij om met negatieve reviews?

Zowel een positieve als een negatieve review wordt na voorafgaande controle op Wijnhandel Schoemaker geplaatst, mits de review voldoet aan de in dit Beleid gestelde eisen. We zullen nooit een negatieve review verwijderen, tenzij het een nepreview betreft. Als u een negatieve ervaring hebt met een product dat u bij ons hebt gekocht, dan hopen we dat u contact met ons zoekt, zodat we samen op zoek kunnen gaan naar een oplossing.

Even geduld a.u.b.